fredag 24. oktober 2014

Babyshower-gave

Jeg elsker å strikke små, søte plagg, og denne gangen viser jeg frem noe av babyshower-gaven til en av mine beste barndomsvenninner sin kommende baby.


Jeg har strikket "mykeste myke jakke" fra boken Myk Start.
Valget falt på Sandnes Merinoull, i en støvrosa farge. Jeg ELSKER både fargen, og knappene!


Det er første gangen jeg strikker flette-strikk, men det var absolutt ikke så vanskelig som jeg hadde sett for meg at det skulle være. Garnet er faktisk også noe av det beste jeg har strikket med, så det gjorde jo jobben mye lettere og morsommere.


Garnet var derimot ikke så drøyt som orginalgarnet, og jeg brukte 4 nøster a´ 50 gram. Men det blir en myk og varm jakke til en liten vinterfrøken!


Jeg var veldig hekta på hekling før, og denne lille babyluen har ligget å godgjort seg en stund i "ferdige prosjekter"- boksen min. Endelig vil den komme til nytte. Denne er heklet i Drops Lima.


Jeg ser veldig frem til å overrekke denne gaven, sammen med en bleiekake (som jeg skal lage i morgen).  Bilder av bleiekaken kommer også.

God helg til alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar